Cum să vă începeți afacerea: strategie

Ați decis să vă creați propria afacere, dar până acum aveți doar o idee în cap. Să ne dăm seama cum să transformăm această idee într-un program de acțiune.

Strategia companiei este un plan general, general. Ea răspunde la întrebări:

  1.  Ce voi crea? În ce va consta afacerea mea?
  2.  Pentru cine fac asta? Cum pot îmbunătăți viața acestor oameni?
  3.  Cum pot ieși din competiție? Care este unicitatea ofertei mele?
  4.  Care este potențialul afacerii mele? Care sunt amenințările și oportunitățile? Cum voi acționa dacă condițiile de afaceri se schimbă semnificativ?
  5.  Ce rezultate vreau să obțin în câțiva ani?
Să luăm în considerare strategia companiei folosind exemplul unui magazin online de ciocolată. Să presupunem că decideți să vindeți dulciuri online. Ideea este sortită succesului, pentru că toată lumea din lume iubește ciocolata, crezi. Este așa și cum să punem în practică o idee strălucită?
1. Studiați piața

Înainte de a începe o afacere, trebuie să înțelegeți dacă are potențial. Studiați oferta și cererea.

Dacă un produs sau un serviciu este în cerere, cererea pentru acestea este în creștere, este logic să intrați pe această piață.

Pe de altă parte, dacă există deja o mulțime de oferte pe această piață și devine din ce în ce mai mare în fiecare zi, înseamnă că concurența este ridicată. Toată lumea lucrează în pragul rentabilității, este dificil să obțineți un profit.

Vânzările de ciocolată și dulciuri, în general, practic nu se schimbă de la an la an. În același timp, oamenii fac din ce în ce mai multe achiziții pe Internet, iar vânzările online cresc într-un ritm gigantic. Există potențial.

Există doar cinci magazine de bomboane online specializate în orașul dvs. Aceasta înseamnă că puteți câștiga înapoi partea dvs., iar rentabilitatea este cel mai probabil încă acceptabilă.

Dar aveți mult mai mulți concurenți: acestea sunt, de asemenea, patiserii, magazine de cadouri, supermarketuri și chiar meșteri privați care fac dulciuri la comandă. Pentru a vă lua locul printre ei, trebuie să oferiți ceva nou și neobișnuit.

2. Alege-ți clienții

Printre numeroșii potențiali cumpărători, trebuie să vă alegeți publicul țintă și să vă concentrați asupra acestuia. Nu încercați să ajungeți la toată lumea. Găsiți pe cei ale căror nevoi sau dorințe vânzătorii actuali nu le-au satisfăcut încă și concentrați-vă asupra lor.

Simțiți-vă pentru potențialul dvs. client. Care este nevoia lui pe care o puteți realiza? Cum gândesc acești oameni? Unde fac cumpărături? Care sunt caracteristicile lor de caracter și comportament?

Există o mulțime de dinți dulci care iubesc ciocolata — de fapt, toți oamenii de la 1 la 99 de ani. Dintre acestea, 40% sunt persoane tinere și de vârstă mijlocie, utilizatori activi de Internet: o apreciază pentru viteza și comoditatea cumpărăturilor. În plus, Internetul este de obicei folosit și pentru divertisment.

Dintre întregul public de pe Internet, se poate distinge un grup separat. Aceștia sunt oameni care doresc să iasă în evidență, ca să dea daruri non-standard, la crearea cărora și-au pus puterea și creativitatea. Să presupunem că acestea reprezintă 20% din utilizatorii de Internet. Acești oameni vor deveni publicul dvs. țintă.

3. Formulează o propunere

Pentru a ieși în evidență de concurență și a satisface cât mai mult nevoile publicului țintă, formulați o ofertă comercială unică (USP).

Gândiți-vă cum îl puteți implementa: independent sau cu ajutorul furnizorilor sau partenerilor de afaceri.

De exemplu, veți găti ciocolată conform rețetelor unice ale bunicii dvs., care folosește coloranți naturali pentru a o face colorată și adaugă ingrediente neobișnuite: cuișoare, cătină, morcovi, piper roșu.

În același timp, veți oferi clienților dvs. tineri care iubesc creativitatea și divertismentul nu doar să cumpere ciocolată gata preparată, ci să devină coautorul acesteia: alegeți un model, culoare, gust și ambalaj. Pentru a face acest lucru, veți face un constructor special pe site-ul dvs.

În prima etapă, să presupunem că veți putea produce singuri o astfel de ciocolată, iar atunci când volumul comenzilor crește, veți atrage o mică fabrică privată.

4. Evaluează potențialul

Evaluați perspectivele dezvoltării dvs. pe piață. Pentru a face acest lucru, puteți utiliza analiza SWOT.

Această metodă ajută la identificarea punctelor forte ale părților interne ale proiectului (punctele forte), punctele slabe ale părților interne ale proiectului (slăbiciunea), potențialele oportunități externe/de piață (oportunități) și potențialele amenințări externe /de piață (amenințări) — riscuri care pot afecta dezvoltarea companiei.

Exemplu de analiză SWOT

Puncte forte:
  •  Cumpărare online cu un singur clic
  •  Capacitatea de a proiecta singur o comandă
  •  Produse originale
  •  Calitatea înaltă a produsului
  •  O gamă largă de
  •  Livrare expres non-stop în aceeași zi
  •  Dezvoltarea unei aplicații mobile pentru a atrage un public

Puncte slabe:
  •  Lipsa de experiență în organizarea producției proprii
  •  Lipsa de fonduri pentru proiectul de a dezvolta o aplicație mobilă în prima etapă

Oportunități potențiale:
  •  Deschiderea unui punct de vânzare fizic-chocolateria
  •  Extinderea sortimentului datorită altor dulciuri originale, cu excepția ciocolatei
  •  Formarea unei clientele permanente, care pot fi oferite noi opțiuni și programe bonus
  •  Consumatorii sunt gata să utilizeze aplicații mobile pentru achiziții, astfel încât proiectul va putea atrage un canal de vânzări suplimentar

Amenințări potențiale:
  •  Piață competitivă
  •  Consumatorii din prima etapă sunt doar cei care cumpără online
  •  Consolidarea pozițiilor concurenților
  •  Controlul suplimentar de Stat al calității produselor
  •  Producător nesigur și amenințarea de divulgare a rețetei concurenților
  •  Situația economică nefavorabilă din oraș, birocrația

Folosind aceeași metodă, puteți studia un concurent individual sau piața în ansamblu.

După ce ați compilat un astfel de tabel, trageți concluzii: cum să răspundeți la amenințări, să lucrați cu deficiențe și să profitați la maximum de toate oportunitățile, bazându-vă pe punctele forte ale produsului dvs.

Concurenții pot, de asemenea, să meargă online și să ofere ciocolată originală. Ar trebui să pregătiți un răspuns la astfel de acțiuni: de exemplu, creați o aplicație mobilă și mai convenabilă pentru clienți și extindeți gama. Punctele slabe, de exemplu, care lucrează numai prin online, pot fi consolidate în timp — mergeți offline. În primul rând, puteți lucra cu parteneri, apoi deschideți propriul punct de vânzare — chocolateria.

5. Determinați strategia de promovare

Evaluați exact modul în care concurenții dvs. își promovează produsele sau serviciile, ce canale folosesc și câți bani cheltuiesc pentru publicitate.

O strategie bine gândită pentru promovarea companiei vă va permite să utilizați bugetul cât mai eficient posibil. De exemplu, dacă există o mulțime de concurenți pe piață și bugetul dvs. este mic, este mai bine să nu cheltuiți mult pentru publicitate, ci să extindeți parteneriatele.

Deoarece vindeți online, principalul suport publicitar ar trebui să fie concentrat pe Internet. Participarea companiei dvs. la cursuri de master, promoții și parteneriate de barter poate oferi un randament mai mare cu mai puține investiții.

6. Formulați un obiectiv de afaceri

Fii mai îndrăzneț, dar rămâi realist. Determinați cifre specifice în ceea ce privește volumul vânzărilor, numărul de clienți și teritoriul. Stabiliți-vă o bară superioară la care vă veți strădui.

De exemplu, vă puteți stabili un obiectiv într-un an pentru a vinde 2500 de plăci pe lună în orașul dvs., pentru a face jumătate din cumpărători clienții dvs. obișnuiți, pentru a oferi 5 opțiuni pentru umpluturi și 3 opțiuni pentru forme.

În trei ani, intenționați să extindeți gama la 10 umpluturi și 5 formulare, să extindeți livrarea în întregul district și să aduceți loialitatea clienților la 80%. Astfel, vă așteptați să luați o cotă de 35% din vânzările de ciocolată online din oraș.

Și în cinci ani intenționați să deschideți un lanț de ciocolată în regiune, să vindeți o franciză, să distribuiți bunurile în toată țara și să creșteți vânzările la 10.000 de plăci pe zi.

După ce ați compilat o strategie de dezvoltare a afacerii, continuați să scrieți un plan de afaceri detaliat.